Friday, May 07, 2010

Sommarlängtan













Blev lite sugen på ett sommarhus när jag satt och bläddrade i DNs bostadsdel när jag åt frukost. Den här bilden svepte iväg mig fullständigt i drömmar om lata dagar med en bok i trädgården. Och vilken trädgård sen!

Nu tycker jag dock att cirkus 3 000 000 är i saftigaste laget för ett sommarhus, men om man jämför vad man får i innerstan för motsvarande siffra så ska man kanske tycka att det är billigt? Fint är det hursomhelst med både punschveranda och kakelugnar!













Bilder från Hemnet

2 comments:

Jessica said...

Jag vill också ha ett. Satt och kollade på nätet häromkvällen för att bara kunna drömma mig bort. Mitt hus ska såklart ligga på Öland - Back to the roots liksom.
Alltid när jag tänker sommarhus så tänker jag en lite sprakande radio, "ring så spelar vi", saft i en lummig och lite skuggig berså och en jordgubbstårta på fat. Kanske för att det alltid såg ut så när jag var liten- åh vilka tider...när jag blir rik så ;)

Fridolin said...

Jag det är otroligt vad minnen påverkar en. Jag är ju uppvuxen på landet så för mig är sommar att kunna äta frukost i trädgården och springa barfota på gräsmattan. Det är det jag saknar mest här istan. Att ara kunna gå ut och sätta sig i vårsolen på förstubron i bara nattlinnet. Å andra sidan är jag itne så hänsynsful lmot mina grannar sedan jag fick balkong. Jag msiter ut där i nattlinent också när det är fint väder.