Saturday, May 29, 2010

Hej igen!

Jo jag lever om ni hade börjat fundera...Det är bara det att veckan före betygssättning har man som lärare inte så mycket liv. Förhoppningsvis kommer jag genom erfarenhet lära mig något knep hur man hanterar denna tid bättre. Typ som att planera lite bättre än att åter lyckas med att ha deadline i 6 klasser samtidigt (det var faktiskt inte planerat så i mitt huvud men jag hade ju missat den där jävla temadagen som sedan ställde till allting). Denna vecka har jag läst ca 180 bokrecensioner. Jag har läst bokrecensioner så att ögonen blöder. Om jag måste läsa "it happens many things in the story" en gång till innan jag går på sommarlov kommer jag förmodligen skrika. Jag tycker egentligen att läsa texter är bland det roligaste i det här jobbet men efter den hundrade texten så började jag bli lite mätt på det. Men jag är stolt över eleverna också. De flesta är himla duktiga och skriver så kloka saker!

Men nog om detta. Jag har ju massa bilder i kameran och saker som jag vill blogga om. Till exempel balkongväxterna jag åkte till Rosendals trädgård och köpte förra söndagen och tavlorna jag fyndade på Stadsmissionen samma dag och madrascurryn jag lagade förra fredagen. Aldrig har jag väl haft så mycket saker som jag vill dela med mig av, men det berodde säkert på att jag inte hade tid att göra det. Här kommer i alla fall en update av veckan som gick!

Söndagens blominköp
Jag blev lite autistisk och tog exakt samma pelargoner och lobelior som förra året men jag älskar färgen på pelargonerna och lobelian var väldigt fin till dem så varför bryta ett vinnande koncept? Jag köpte även lavendel, persilja, en mörklila million bells och en rosatonad hängpelargon som sambon insisterade på. Samtliga plantor har dock fått stå orörda ute på balkongen hela veckan i väntan på plantering. Jag gjorde en ansats när solen kikade fram idag men det skulle jag inte ha gjort. Innan jag hann plantera klart första lådan kom nästa skur. Jag fick gå in och söka skydd för regn och rusk.

No comments: