Sunday, May 09, 2010

Operation Dagsverke














I torsdags var det Operation Dagsverke på skolan där jag jobbar. Jag hade ålagts den hedervärda men ganska svåra uppgiften att räkna de pengar som bösskramlarna kom in med.

Det låter kanske inte så svårt men försök själv att räkna femtioöringar, tior och femmor samtidigt som en drös uppspelta ungdomar vill berätta om hur snåla folk är och att någon idiot till snubbe försökte bjuda ut dem på dejt eller att en kärring gömde sig bakom en tidning (!) när de såg dem när de var ute på insamling.

Duktiga var de i alla fall ungarna. Vi fick in över 43 000 kr. Själv bidrog jag genom att köpa en av de smörknivar eleverna tillverkade under "inför-OD-dagen", (den där när jag skulle lära mig göra smycken ni vet). Kunde inte låta bli att bli lite full i skratt åt inskriptionen. Köpte också en potatissticka som någon omsorgsfullt hamrat fram så att jag bidrog lite till kassan.

1 comment:

moa said...

Haha..klockrent!