Saturday, February 05, 2011

Fönstermysteriet

Vi städar på lördagmorgnar. Idag vädrade vi också. Både jag och sambon duschade och lägenheten blev väl varm och fuktig. Rutan i sovrummet hade därför blivit immig och på den stod det 10 21 15. Hur läskigt är inte det? Vi bor ju på tredje våningen!

Första tanken var att det var någon slags numrering som byggarbetare eller att de som renoverade taket i somras använt sig av men då borde ju rimligtvis siffrorna varit spegelvända om de skulle ha varit dem till någon nytta, eller hur? Sifforna är väl synliga och rättvända inifrån lägenheten sett.

Kanske var det någon av fasadrenoverarna som ville spela oss ett spratt. Man har väl inte roligare än man gör sig tänker jag. Om man sitter med näsan över långsamt torkande men starkt luktande färg en dag när det är närmare 30 grader varmt och alla andra går till stranden så kanske det verkar som en bra idé. Men då hade man väl skrivit något fyndigare än en rad siffror? Själv skulle jag ju skrivit REDRUM om jag hade fått chansen, eller åtminstone en hälsning eller ett obscent ord. Jag skulle ju inte ha skrivit en helt godtycklig sifferkombination. (Jag har till och med googlat den för att försöka förstå om den har någon innebörd jag inte begripit utan reusltat.) Skumt är det i alla fall.

3 comments:

Anonymous said...

om texten kom fram i imman borde den ju logiskt sett sitta på insidan. har du putsat fönstren sen du flyttade in? jag tänker att någon skrivit ett mått under arbetet för att inte glömma - och ändå är det jag som är stora deckarnörden i familjen! Tänk vilken story jag skulle kunna göra av detta! Kram/M

Anonymous said...

har du kollat telefonkatalogen? tycker det ser ut som ett telefonnummer. kram igen/M

Fridolin said...

Jag har kanske inte putsat dem sen de installerade persiennerna (även om jag skäms för att erkänna det), men det förklarar ändå inte varför man skriver osynllg text. Om det inte finns någon imma syns ju inte siffrorna. Om jag andas på insidan så syns inget. Jag fattar inte nåt' av det här. Har redan kollat telfonkatalogen btw.