Monday, February 21, 2011

#4 Favourite book of your favourite series

Här stod valet mellan Pannkakstårtan och Rävjakten. Rävjakten är hysteriskt rolig och bra men Pannkakstårtan var min första Pettsonbok vill jag minnas så det får bli den. Jag kommer ihåg att jag tyckte det var väldigt roligt med katten som springer med gardinen fastbunden i svansen ute i tjurhagen. Fast alla Pettson böcker är underbara.

Egentligen förtjänar Prostens barnbarn att komma med här också. Hela den serien är hysteriskt rolig. Särskilt om man får den läst för sig. Det fick jag när jag var liten. Lite senare köpte mamma kasettbanden med inläsning av Margareta Krook. Min yngsta syrra lyssnade på dem långt upp i sena tonåren bara för att de är så roliga. Alla syskon kan alla repliker utantill tror jag.

3 comments:

Metronyx said...

Jag måste vara den enda svensken som aldrig hört det här med Prostens barnbarn. Min bästis kan citera långa stycken om Anton och c/o och jag måste låna nån i lagom ålder och läsa dem för tror jag så att man hänger med i tiden : D

Fridolin said...

Med i tiden...jag vet inte. De första böckerna skrevs innan jag föddes men har du inte läst dem så låna och läs dem. Man behöver inte vara barn för att uppskatta dem.

moa said...

Jag tror inte man förstår storheten i böckerna om man inte hörde dom på kassett som barn. Margareta Krok gör halva upplevelsen:)