Friday, February 11, 2011

Blåvitt










Ända sedan jag städade bort julsakerna och var iväg och köpte de där japanska blåvita kopparna på loppis har idén om ett sovrum i blått och vitt fart runt i huvudet på mig. Jag älskar förvisso AnnaO-överkastet som hänger bakom sängen men det vore kul med lite förändring och blått och vitt känns fräscht och somrigt. Lite lustigt då att just ett blåvitt sovrum liknande det jag fantiserat om dök upp i senaste numret av Drömhem & Trädgård som jag köpte på ren impuls häromdagen. Imorse såg jag dessutom en artikel i Sköna hems nätupplaga om blåvita ting. Svalt blåvit verkar helt plötsligt väldigt hett. Jag har kanske omedvetet hjärntvättats till detta men typ så här som det ser ut ovan vill jag ha det!

Bilden ovan är lånad från www.mixr.se

2 comments:

Metronyx said...

Åh men vitt och blått kan aldrig bli fel. Jag älskar det för det får mig alltid att tänka på havet, blått vatten och vita gäss : D
Hade en blå-vit period förut men sen fick man barn och efter det har man mest varit tacksam att man har hela saker om än icke matchande.

Fridolin said...

Ja, jag är verkligen sugen på vitt och blått nu, fast samtidigt sugen på färg. Det är väldigt mycket vitt ute just nu. Jag har inte hittat något bra tyg att ersätta tyget bakom sängen med än så tills dess får cerise/vitt fortsätta dominera sovrummet.