Friday, February 25, 2011

Skafferirens is da shit














Jag är en hamster. Jo, det är säkert. En mathamster. Jag hamstrar gryn, spännande kryddor, kosntiga mjölsorter och lite av varje. Det framgick alltför tydligt när vi röjde i speceriskåpet här i helgen. Jag har småslattar av nötter (för det är mest jag som köper de här sakerna), sojamjöl, tre sorters ris (!) och gud vet hur många olika gryn. Kul när man lagar mat men om man inte använder det blir det ju bara hyllvärmning.

Under städningen hittade vi ett paket innehållande 1,5 lasagneplattor (varför man sparat det kan man ju undra), en påse vildris, ca 1 dl belugalinser, några koppar grötris, två påsar malda hasselnötter som nog egentligen passerat förbrukningsdatum och sojamjöl från 2006...














Efersom jag är en hamster som får ont i magen av resursslöseri så lagade jag till en sorts vildrispilaff med belugalinserna och där kunde jag även röra ned de där slatten vita bönor som stod i kylen= middag. Jag lagade 4 portioner risgrynsgröt och bakade nötklickar för att bli av med alltihop. Kände mig rätt nöjd efter det. Nötklickarna flöt visserligen ut till nötufon men smaken är det inget fel på. Jag tror att skafferirens får bli min nya grej!