Tuesday, February 02, 2010

Vallmo

Den dag jag har en lägenhet som jag själv äger ska jag köpa några rullar av den här fina tapeten från Tapetorama och tapetsera hallen med. Tänk den här tapeten i kombination med en byrå i mörkbetsad ek och så en spegel med nätt guldram ovanför. Jag såg något liknande i en skrift från Beckers eller Alcro tror jag, en gång för längesedan och den bilden har liksom etsat sig fast. Jag minns också att det fanns ett galet fint badrum där ägaren, med japanskt måleri som förebild, hade målat en anka i blå och gröna toner på dörren. Jag kommer ihåg att jag våndades lite när jag slängde foldern (typ under min gymnasietid) och nu ångrar jag det verkligen eftersom jag ännu så här många år senare kan komma ihåg bilder från den...Men hur som haver- hur glad skulle man inte bli om man möttes av dessa böljande vallmor när man kom hem från jobbet?

1 comment:

Jessica said...

Sweet memories!
Underbar tapet och det tar mig tillbaka till barndomens öland och mormors och morfars hus som var underbart 60 och 70-taligt med likadana tapeter i "lilla hallen". Skitsnygga!