Thursday, February 25, 2010

Stopp på grund av snökaos

Här har ju inte varit någon vidare aktivitet det senaste. Mest beroende på att jag varit helt slut när jag väl kommit hem från jobbet. Ingen har väl missat det så kallade snökaoset som rått här i stan eftersom TV manglat ut det i varje sändning sedan i lördags? För min egen del innebar det 2 timmar och 15 minuter i restid för att komma till jobbet i måndags. Jag gick ut flera timmar för tidigt men kom ändå fram bara fem minuter innan min första lektion för veckan, stelfrusen och utan känsel i tårna. På kvällen var det likadant så då beslöt jag och några kollegor att dela en taxi men den fastnade i en bilkö i 40 minuter så vi fick hoppa av och gå eftersom taxametern inte slutade röra sig. Kollegorna bor i närheten av Årsta berg där vi hoppade av men jag hade någon dryg mil kvar och det var ju inte precis temperatur eller bra tidpunkt för långpromenad i snö. Som tur är har jag snälla svärföräldrar som skjutsade mig från Axelsberg, dit jag lyckats ta mig till fots,ända frma till porten men det var ju surt att komma hel kl 20.00 när man lämnat jobbet kl 17.00.Jag kom hem halv åtta och slocknade som en ljus framför tv;n efter promenaden.

Nu är tunnelbanan igång igen, tack och lov. Jag hoppas att trafiken fortsätter flyta på som den ska i den kommande sportlovsveckan för då ska jag ut och resa med SJ.

No comments: