Sunday, February 28, 2010

Bokreablåst

Jag trodde jag var smart i fredags morse och begav mig ut på bokrea. Jag började jobba lite senare så jag gav mig iväg nör sambon gick till jobbet och tänkte att jag skulle kuna fynda lite på bokrean innan veckans sista lektioner. Men jag hade ju hjärnsläpp. Totalt HJÄRNSLÄPP! Bokhandlarna ha ju bara öppet tidigt på självaste premiärdagen. Vet inte vad jag tänkte med eller om jag tänkte alls. Det blev ingen bokrea i alla fall. Det blev en promenad på ett grådaskigt och avfolkat Södermalm istället men det var ganska kul det också. Det bröt i alla fall mot vad jag brukar göra en fredagmorgon.

När man helt plötsligt får lite extra tid så där blir man uppmärksam på omgivningen och dess detaljer på ett helt annat sätt. Till exempel så såg husfasaderna på Söder lite extra intensivt griskära och stockholmsgula ut när fukten låg i dimmiga sjok runtomkring dem. Jag tänkte fota dem men mobilbatteriet räckte inte riktigt till efter att jag förevigat dessa solstolar nedanför studentskrapan. Tyckte bara det såg så komiskt ut- solstolar i snö.

2 comments:

Lalolandet said...

hehehe, såg de där stolarna i DN igår =)

Fridolin said...

Ja, jag med så himla sjukt! Jag hade preis lagt upp inlägget och gick ut i hallen och tog med mig tidningen ut i köket och så fanns de med där i intervjun när jag började bläddra! Knäppt. Fast det är väl fer än jag som tyckte att det såg komiskt ut.