Friday, February 05, 2010

Mer färg


Gudrun Sjödéns kläder har ofta förknippats med rödhåriga kulturtanter i klimakteriet men jag måste säga att jag är väldigt svag för Gudruns kläder och textilier. Vårens kollektion med temat "Provence och solrosfälten" är helt i min smak. Färgstarka, mönstrade plagg av bra kvalitet. Dyrt är det men smakar det så kostar det antar jag.




Gudrun är duktig på att bygga upp stämningar och frankofilen i mig vaknar till liv när böljande solrosfält passerar framför ögonen till tonerna av ett accordéon som minner om Amélie från Montmartre. Miljön där kläderna är fotade är fantastisk och jag vågar påstå att de är tagna hos ett franskt par som inreder romska vagnar för försäljning. Det var ett reportage om dem i Sköna hem för något år sedan eller så, vill jag minnas. Fint är det i alla fall.Gå in och titta själva: Gudrun Sjödén

Min favorit är klänningen solros i ekologisk bomull och de mönstrade koftorna i orange, lila eller klargrönt. Jag gillar även de enkla linneklänningarna i basic-kollektionen. Skulle inte alls ha något emot att trippa runt i dem i sommar.

No comments: