Monday, February 15, 2010

Buäääää!

Jag vill skrika och gråta. Vi bytte dator för ett tag sedan och då skulle vi överföra allt av värde fån gamla hårddisken. Sambon skulle kopiera mina bilder men eftersom jag inte riktigt litade på att han skulle få med allt kopierade jag även bilderna till ett USB-minne. Sedan tog jag bort bilderna från USB-minnet imorse eftersom jag behövde plats till jobbrelaterade saker bara för att upptäcka att jag inte kopierat bilderna utan klippt ut dem. Så när smabon kopierade över dem fanns de ju inte kvar och nu finns de ingenstans! SNYFT! Så kan det gå om man är kontrollfreak. Tur att det bara var inspirationsbilder (samlade från nätet under ett par år...) och inte bilder på nära och kära som försvann när klantskallen skulle vara teknisk.

2 comments:

Jul i Laloland said...

NÄÄÄ, ahh..sånt där är så jääkla surt. Några års samlande hinner ju lätt bli rätt mycket bilder...
Du känner ingen riktig datanörd som kan återskapa dem?

Fridolin said...

Ja väldigt surt. Det kanske bara var bilder från 1½ år men i alla fall. Det är interiörbilder som jag samlat ihop under en rätt lång tid. De finns ju därute i cyberrymden men orka leta tag i dem igen...Frågade sambo datanörden men han kom till samma slutsats som mig, eftersom felet uppstått innan han kopierade över filerna är de gone with the wind.