Wednesday, April 21, 2010

Vill se!


Snart har "The Last Station" premiär i Sverige. Filmen handlar om Tolstojs sista år om jag har förstått det rätt så ämnet känns kanske halvdammigt men filmen lär innehålla flera skådespelare som jag håller högt bl.a. Helen Mirren som alltid är bra och Paul Giamatti, vars dystra karaktär jag älskade i Sideways. Framförallt ingår min stora favorit James McAvoy. Han var suverän i både Försoning och i The Last King of Scotland. Dessutom verkar han vara en väldigt sympatisk och jordnära person. Jag såg några klipp från intervjuer med honom på You tube och skrattade högt framför datan. Att jag dessutom älskar den skotska accenten och att killen ser bra ut gör ju inte saken sämre... Det här är del 3 i en intervju hos Parkinson där James Mc Avoy var inbjuden att tala om filmen försoning.

No comments: