Sunday, April 11, 2010

Lugn söndag

Min ena lillasyster var här på besök i från torsdag till lördag. Mycket mysigt eftersom vi sällan ses då hon bor ca 30 mil härifrån. Vi var bl.a. en tur till Naturhistoriska riksmuseet och jag trotsade min stockholmstraffikskräck och körde hela vägen dit. Sambon guidade mig fel en gång så att vi hamnade i trafiksuset på Valhallavägen men vi tog oss ut levande (efter att jag överöst sambon med några mindre väl valda ord om hans vägbeskivningskunskaper). Väl där gick vi på Cosmonova som var mycket trevligare än vad jag kom ihåg. Vi såg en film om djur i vatten men det hade ju förstås varit coolare att se dinosauriefilmen i 3D...

Idag har vi varit ute på landet och bytt däck på bilen och sedan körde jag hela vägen hem. För att slippa den värsta efter-påsk-trafiken micklade vi oss hem via småvägar istället. Eftersom ingen av oss hittar särskilt väl ovan tunnelbanejord blev det ett rätt roligt biläventyr. Vi åkte på varenda liten väg i södra förorterna tror jag men jag ha nog börjat bota min trafikrädsla.

No comments: