Sunday, April 25, 2010

Dukar och sånt














Innan teatern igår hann mamma och jag med en sväng till gallerian i grannförorten. Min mamma har en hemsk effekt påmig när vi går i affärer ihop. Jag hittar alltid en massa saker när hon är med. Om jag själv går runt och bara letar, då hittar jag minsann ingenting! Igår kom jag hem med tre (!) dukar till vårt lilla köksbord. Egentligen har jag velat ha en röd vaxduk med vita prickar men när nu den här i bomull och lagom storlek låg där slog jag till och inte bara på den utan också på en likadan fast med turkos botten. Dessutom slank två superfina och supersomriga handdukar med jordgubbs- och smultrontryck ned i korgen liksom ett paket servetter i samma stil.Allt från Åhléns. Dessutom hittade jag på Indiska ÄNTLIGEN, efter säkert 1,5 års letande, en spetsduk i plast som inte var stor nog att bädda sängen med. Det har inte varit det lättaste kan jag säga. Dukar är i allmänhet alldels för stora för att passa våra bord. Jag tror att samtliga nyinköpta dukar är tänkta till balkongbord men vårt köksbord är inte så stort så det blir perfekt. Funderar på om plastduken ska få lite smygpremiär inomhus innan den får pryda balkongbordet?

3 comments:

Anonymous said...

Betyder det att man är en dålig mor när man inte säger-Spara dina pengar till du behöver dem till nåt bättre, tös? Tycker du är värd varenda duk, så dä så! Kram/M

Anonymous said...

Har du haft din mamma hos dig?
Lyckost Du. Jag är sååååå avundssjuk som inte har en endaste liten hona medan Birgitta får 3 på löpande band. Jo, jag har ju faktiskt en dotter i din mamma.
Var rädda om er och hälsa Richard.
Ginvor
Ps
Tack för goda recept.P.s Jag använde vår matservis (den som ni och vi har likadana utav) i lördags då vi hade gäster och de undrade hur gammal den var.Svaret blev ll år vilket blev litet snopet De tyckte att den var så vårfin.
Hälsa sambon från oss i Sala

Fridolin said...

Mamma: Njäe men plånboken blir ju väldigt tunn när du har varit med. fast jag fick lön igår så ok då!

Gunvor: Jo hon har ju ett par stycken. :) Det har varit lite tunt med recept här det senaste men jag hinner/orkar ju aldrig laga något spännande när jag kommer hem.

Hälsa alla dina hannar! Ta hand om er!