Sunday, April 25, 2010

Den livsfarliga affären














Jag skulle bara slå ihjäl en timma i väntan på sambon i fredags efter jobbet. Efter klänningsprovningen återstod ca 30 minuter. Vad göra? Jag går till Kina-Li förstås. Om man är i Skanstull och inte vet riktgit vad man ska göra så är det det enda rätta. Fast det är bäst att man ser till att hålla i plånboken. Kulorna vill gärna rulla iväg, i alla fall för mig, när jag går in där. Som tur var ringde sambon och frågade var jag var innan det gick alldeles över styr. Men jag hann i alla fall impulsshoppa en burk kondenserad mjölk bara för att burken var snygg (och kanske för att Leila hade det i sin Key Lime pie när hon bakade), en annan snygg burk med jasminte och ännu mer av den där antagligen helt glutamatstinna, men goda böngeggan jag tjatat om och en burk en annan bönsås samt sesamkakor. Det blev en rätt dyr halvtimme. Måste vara det de menar när de säger att tid också är pengar...

Update:Förresten är det den här bildens fel att jag köpte det där teet. Hur snygg är inte den här dukningen? Fast det lär ju bli en hel del jasminte först förstås... Bild från A Creative Mint.

No comments: