Thursday, July 07, 2011

Vanvittesaffärder

Igår promenerade jag till Myrorna i solskenet. Jag får såna ryck ibland när jag bara måste till Myrorna . Det är väl någon slags samlar- eller jägargen som slår till.

Egentligen har jag lust att ändra om lite här hemma och var bespetsad på att hittra ett stort, nytt tyg att hänga bakom sängen. Men, som alla second hand och loppisrävar egentligen vet, man kan inte gå på loppis och tro att man ska hitta det där man letar efter utan man får mer låta magkänslan styra. Jag brukar t.ex. alltid hitta en massa fint glas som jag inte har någon plats för och får med tungt hjärta lämna glasen att bli fyndade av någon annan.

Då är det bra med textilier. De går att vika och packa ihop så att de nästan inte tar någon plats alls att förvara. Jag köpte en hel drös med mönster som jag gillade. Jag har som vanligt ingen aning om vad jag ska ha dem till bara en vag känsla av att det här kan jag fixa till något fint någon gång. Inte heller matchar de varandra eller något annat jag har särskilt bra så om man skulle fråga Emils pappa (eller min egen för den delen) så var det ju "vanvittsaffärder"... Men jag blir glad i magen av att titta på dem och då är det väl okej? Jag hittade ju faktiskt en galet snygg röd kaffepanna i emalj med sjuttiotalsmönster och den lät jag ju stå kvar...





No comments: