Tuesday, July 19, 2011

Paris chic












Strax efter att jag hade kommit hem från Paris mer Frankrikeeuforisk än någonsin, damp det ned ett nytt nummer av Allt i hemmet i brevlådan. Ett av numrets teman var "Paris chic" en stil som såklart charmar mig. Jag tycker de hade lyckats fånga det där bohemiska som jag tycker är kännetecknande för fransk stil väldigt väl, lite ruffigt, lite romantiskt, exklusivt blandat med billigt. Nu går jag runt och drömmer om lägenheter med högt till tak och med smidda balkongräcken. Ah...




















Bilderna är lånade från Allt i hemmet,fotograf Martin Cederblad

3 comments:

Anonymous said...

Jag blir kär i de där bilderna! Speciellt det där fantastiska blå-turkosa skåpet...

Anonymous said...

//Lalolandet

Fridolin said...

Je sais, det är UNDERBART! De hade faktiskt lite tips om hur an kunde fixa ett sånt budgetskåp i tidningen. :)