Thursday, July 07, 2011

Smultronpuss...

Jag fick ju en väldans fin korg av mina nior på skolavslutningen. Korgen var fylld med godsaker och en av dem var en flaska smultronpuss. Den hade fått ligga i kylen i väntan på rätt tillfälle att bli öppnad. Igår när solen gassade ute på balkongen och jag njöt i fulla drag av min semester beslöt jag mig för att korka upp. Flaskan var så söt och "Smultronpuss" man riktigt hör ju hur gott det låter.

Det var det inte. Smultronpuss har till en början en vag smak/doft av smultron men den försvinner snabbt då eländet hade en pregnant smak av öl! Jag hatar öl! Är det något jag aldrig kommer lära mig att dricka så är det nog just öl. Jag har försökt, det ser läskande ut i solen och passar mycket bättre än vin till sill men jag kan bara inte. Därför var Smultronpuss en gruvlig besvikelse. Sambon fick hjälpa mig att dricka upp.

No comments: