Tuesday, July 12, 2011

Oj, jag har ju glömt!














Jag har ju glömt att visa er två av de finaste sakerna jag kom hem med från La France. Quelle horreur! I en fin (och dyr) butik i Maraiskvarteren köpte jag det här helt underbara japanska tyget. Är det inte fint!? ALLA deras tyger var så här fina. Det enda som var jobbigt var att bestämma sig och priset då, det kostade närmare 185 kr/m men så här i efterhand ångrar jag att jag inte köpte mer och fler tyg. Det finns ju tyg som kostar 3-400 kr/m här på hemmaplan och de är inte i närheten så vackra som de jag hittade där. Dumma snål-Frida!

I St Malo köpte jag också den här vackra plåtskylten i en souvernirbutik. Plåtskyltar säljs på löpande band i paris men jag hittade ingen med så fina färger som den här. Just denna gör reklam för någon sprit med citrussmak, som jag förvisso aldrig har smakat men vad gör det när skylten är så fin?

2 comments:

Metronyx said...

Ahe, vilken skylt! Så ha-begärs framkallande. (Det är lite svårt att vara emot konsumtions samhället samtidigt som att man älskar prylar. Besvärlig kombo!)

Fridolin said...

Jag VEEET. Det är något mitt samvete tampas med väldigt ofta. Försöker tänka på det men ibland (för öfta) tar shoppingsuget överhanden.