Monday, March 29, 2010

Nja...














Vi hade bestämt att vi skulle göra något med linser och bönor till middag idag för att vi skulle slippa gå och handla. Bönor och linser finns alltid i skafferiet så det kändes enkelt. Från början tänkte jag göra någon slags pastasås men när jag rev runt i kylen efter saker att lägga i den hittade jag en flaska gammal glögg och planerna tog en ny vändning. Jag fick för mig att jag skulle laga en linsgryta med glögg i. Murriga kryddor i kombination med linser lät bra i mitt huvud. Hur det blev? Nja, jag vet inte. Jag är inte helt övertygad. Inte äckligt men jag blev inte precis stormförtjust heller. Det skulle kanske funkat bättre om jag inte tagit i så mycket glögg. Det blev lite jolmigt men rätt roligt p ånågot sätt. Fast jag kommer nog inte laga det igen. Estetiskt var det som ni ser verkligen ingen höjdare!

2 comments:

Jul i Laloland said...

HAHAHA. Jag fick också en känsla av mustighet om man hade i glögg...men icke då. Jag kan tycka det är svårt med den sortens kryddor. Kanel vill jag t.ex. gärna använda mer än jag gör i mat, men det drar tankarna automatiskt till jul och blir felconnection i hjärnan. Några tips?

Fridolin said...

Nej, jag vet inte alltså...Jag blandade glögg och en skvätt vin som vi hade över men det blev liksom för sött ändå.Idag kan du ju skåda underverket ocskå. igår gick det inte att ladda upp bilderna. Kanel kan funka men då får man ta väldigt lite och kombinera med någon annan krydda, typ spiskummin för att det inte ska bli jul eller kanelbulle.