Sunday, March 14, 2010

Fröinköp

Igår åkte vi för att köpa en ny dammsugare eftersom vår gamla varit skraltig rätt länge nu. På vägen därifrån passerade man Plantagen så jag var ju såklart tvungen att springa in där också. Sambon stirrade förundrat på mig när jag gick loss som ett barn i en godisbutik och köpte såjord, ett drivhus i plast och en massa fröer, bl.a. ruccola,spenat, krasse, buskkrasse,slingerkrasse (mycket krasse blir det)och klockmalva. Jag hade nog kunnat hålla på än om jag inte plötsligt blivit akut hungrig och kom på att vi borde äta middag. Fjantigt nog glömde vi drivhuset och fröerna i bilen som svärföräldrarna dessutom har lånat så det var ju lite lång näsa här nu på morgonen när jag upptäckte att jag bara hade såjord i påsen i köket. Drivhuset står i bagageluckan på lilla pärlan. Suck.

3 comments:

Lalolandet said...

Oh no. Bummer!
Vår rosmarin dog igår...det är sorg i hemmet, vet inte vad som hände, den hade både vatten och sol, men orkade inte mer. Får bli en tripp till blomsterlandet igen...suck!

Fridolin said...

Nämen neeej! Så får det ju inte gå till. Förra året eller kanske året innan var jag lat och köpte färdiguppdrivna plantor av rosmarin och timjan. Rosmarinen stendog medan timjanplantan överlevde en hel vinter utan isolering. Är rosmarin en kinkig typ tro?

Lalolandet said...

hm...grejen är ju att vi också KÖPT en uppdriven rosmarin..blir nog att köpa fröer istället från och med nu.