Sunday, March 21, 2010

Men jag glömde ju det bästa!

Det riktiga guldkornet under gårdagens museitur var ju museishoppen. Jag är väldigt förtjust i museishoppar. Ofta har de fantastiskt fina saker. Igår sprang jag på denna "bok" med superfina presentpapper i Art Noveau-stil. Jag älskar Art Noveau. Det har säkert med mitt franska svärmeri att göra men den tidens ornamentik är så vacker. Den här omslagspappersboken visade sig vara ett riktigt fynd. Utanpå kunde an bara se krassepappret men alla bladen var väldigt vackra. Fast jag kommer nog inte att använda arken till att slå in presenter i första hand utan kanske till tavlor eller något annat fint. Här nedan ser ni de olika arken. Mina favoriter är vallmo, krasse, maskros och ekorrarna.







2 comments:

Lalolandet said...

ÅH va snygga!!!!
Jag tycker faktiskt precis samma som du. Jag kan få sådär "ångest" över att jag inte vet vad jag ska göra med alla snygga papper för jag vill använda dem till det allra bästa liksom, så det slutar ed att de bara blir liggandes utan att jag använder dem...kalla mig hamstern!

Fridolin said...

Ha ha, ja då är vi väl två då. Men man vill ju inte klippa sönder pappret och förstöra det och sedan komma på vad man skulle velat ha gjort med det. Risken är väl att det aldrig blir annat än hyllvärmare dock...

Funtar just nu på om man jag skulle ta och skriva av en dikt och rama in med en passepartout av blompapper. Kom gärna med andra tips och idéer om vad man kan göra med arken!