Wednesday, March 24, 2010

Lax med quinoasallad














Lax med quinoasallad
2 laxkotletter
olivolja
svartpeppar
salt

1 dl svart quinoa
1 avokado
1 tomat
½ röd lök
saften från ½ citron
ca 3 msk färsk, hackad grönmynta
svartpeppar
salt
olivolja

Koka quinoan enligt förpackningen. Hacka löken fint. Skär avokadon i kuber. Tärna tomaten och hacka myntan grovt. Rör ned de hackade grönsakerna i quinoan när den är färdigkokt. Smaksätt med citronsaft, olivolja, salt, peppar och mynta. Stek laxen till den har fått in färg. Servera med en sås av yoghurt, limejuice och pressad vitlök.

Update: Jag borde verkligen inte skriva under tidspress. Läste igenom inlägget det hade ju typ fem stavfel...Sorry!

3 comments:

Jul i Laloland said...

MMMMMMUMMA! GUD; jag kan känna hur god den där laxen är!...ser sjukt gott ut verkligen

Fridolin said...

Jo den var god men salladen var nog det jag gillade bäst. Läste just om mitt recept och såg att jag skrivit att man ska koka myntan...Quinoan skulle det ju vara , ha ha.

Pernilla said...

Mums! Vad hungrig jag blev nu! Har inte lagat någon ordentlig mat då magsjukan härjat hos oss. Man tappar liksom suget på matdofter...Men nu kände jag hur hungrig jag är.