Sunday, March 14, 2010

Vårfärger














Hittade ju en jättefin duk på Hemtex i Lidköping som jag slog till på eftersom mamma ivrigt hejade köp!köp! när jag började tveka. Jag hittade även en liten färgrann flätad korg som jag köpte. Det var bara det att när det var dags för återfärd till Stockholm så var det rätt så trångt i väskan. Korgen gick inte ned. Jag gav bort den till mamma. På något vis var det väl någon mening med det för när jag var tillbaka i stan åkte jag till Hemtex för att köpa en ny och hittade då den stora korgen som ni ser ovan. Den såg jag aldrig i Lidköping men nu föll jag ju som en fura. Särskilt som jag länge varit på jakt efter en fin tvättkorg. Nu har jag nog kommit fram till att vi har för mycket tvätt i det här hushållet för att den där ska förslå särskilt långt, i alla fall med tanke på hur ofta (hrmt...) vi tvättar här så just nu lutar det åt att den ska få bli en tidningsinsamlingskorg istället. då kan den ju också stå där och matcha duken, som nog ska bli gardin inom en snar framtid. Visst är de fina ihop?

No comments: