Wednesday, January 20, 2010

REA-fynd1

Jag var med en vän till Liljeholmsgallerinan förra helgen i jakt på lite nya kläder eftersom den här vintern fått mig att inse att jag har på tok för få långärmade toppar och jeans. Väl i gallerian ramlade jag över den här filten som varken är det ena eller det andra men däremot väldigt mycket i min smak. De murriga färgerna får mig att tänka på skogstjärnar,gran, mossa och ljung. Jag tänker på John Bauers trollskogar och fjällen där Inga Borgs Plupp bor och en sådan sagofilt kan man ju inte låta värma hyllorna i en avskalad vit galleria. Den fick såklart flytta hem till mig.

3 comments:

Jonas L said...

Ja nu har det ju blivet lite varmare så du kanske inte behöver någon varm och go ylletröja, men flickan i trollskogen ser definitivt ut att behöva en filt.

Laloland said...

UNDERBAR pläd. Snygg och ser himla varm och gosig ut, men dock lite stickig. Är den stickig? jag klarar inte stickiga saker, jag får panik efter ett tag. Det är som när håret är INNANFÖR luvan på vinterjackan och lyckats ta sig innanför tröjan ner i nacken och bara sticks och klias ... jag blir galen på riktig av sånt =/

Fridolin said...

Nä, särskilt stickig är den inte men varm och det är skönt för jag är en fröslök av rang.