Wednesday, January 20, 2010

Landet brunsås

Jag såg just första avsnittet av Landet brunsås, SVTs nya serie om svensk matkultur lett av Henrik Schyffert, Erik Haag och Lotta Lundholm. Just det här avsnittet framkallade inga större aha-upplevelser hos mig. Det är ju inte direkt nyheter att guacamole dip på burk innehåller obefintligt med avocado...

Programmet var dock underhållande och tog upp intressanta frågor som varför finns det inga irakiska restauranger i Sverige trots de många irakier som bor här när det finns sushihak i var och vartannat gathörn? Och så fick man ju ett recept på en "äkta svensk ostmacka". Det tilltalade i alla fall min humor. Jag kommer med stor sannolikhet att titta nästa vecka också. Har ni sett programmet? Vad tyckte ni?

5 comments:

Jonas L said...

Jag håller med dig!

Jonas L said...

I våras var jag lite Besserwisser och skrev på din systers blogg hur man ställer in klockan på bloggen. Om man vill ha rätt tid på inlägg och kommentarer så kan man gå in i Instrumentpanelen och formatering. Här kan man välja Tidzon: (GMT+1.00) Stockholm. /Dubbelbesserwissern

Fridolin said...

Besserwissra på du. Visserligen gillar jag tanken med att befinna mig i olika tidzoer på samma gång men eftersom det ändå bara är på låtsas har jag stört mig på det där rätt länge men inte orkat ta itu med det. Inte visste jag att det var så lätt...:)

Lalolandet said...

Jag såg aldrig igår, glömde bort det. Men det kommer nog i repris, för jag ivll väääldigt gärna se det faktiskt. Även om jag kan ha liiiiide ynka pynka svårt för Mr Haag. Men jag tror jag fixar´t!

Fridolin said...

Lalolandet: Man kan se det på SVT play annars tror jag. Haag är inte min favorit heller men däremot gillar jag Lotta Lundholms matblogg skarpt. Roliga texter och roliga recept. :)