Friday, January 22, 2010

Ett annat REA-fynd

Samma dag som jag var ute och fyndade sagofilten hittade jag den här skjortan på Noa Noa till reapris. Den var inte helt gratis på rea heller men min erfarenhet av NoaNoas kläder är att de håller hög kvalitet och pallar många tvättar. Sedan är de inte tillverkade långt bort i tjotahejti heller utan åker bara från Danmark och hit, vilket antagligen borgar för att deras produkter kommer till under rätt justa villkor.

Jag är väldigt förtjust i skjortor med kinakrage (syns lite dåligt på bilden). Att skjortan dessutom är lila gjorde ju inte saken sämre. Jag har ännu inte fått några roliga kommentarer på den på jobbet. Däremot fick jag under de kallaste dagarna här i januari av en elev veta att jag iklädd, i mitt tycke fina ulltröja, såg ut som citat "en typisk miljöpartist i lusekofta". Från barn och dårar...?














Miljöpartisttröjan

1 comment:

Anonymous said...

Jättefin tröja. Måste vara en elev med dålig smak som kommenterade.
Mor och mors moster