Saturday, January 23, 2010

Ny fägring på fönsterbrädan














Efter att julens blommor kastats ut så har det varit tomt i fönstren här så idag tog jag med en kompis och åkte en sväng till Plantagen för att skaffa lite nya växter.

Det blev en gardenia, en liten ljusröd Kristi törnekrona och en prickbladig dracena eller Florida Beauty som den tydligen också kallas. Det är otroligt vilken skillnad det gjorde att få upp lite grönt i fönstren! Hela köket känns fräschare på något vis. Bäst av allt var att Plantagen hade rea på alla gröna växter och eftersom deras personal tydligen är helt okunnig om vad de säljer fick jag hela klabbet för 110 kr. (Gardenian skulle ensam ha kostat 129 kr.) Det var antagligen fult av mig att ingenting säga eftersom jag säkerligen protesterat om de skulle ha slagit in för mycket pengar men om de anställer personal som inte vet vad de säljer tycker jag gott att Plantagen får räkna med lite svinn.

2 comments:

Jul i Laloland said...

I agree!
Min värsta "fuling" var en gång när en kille som satt i kassan blev så nervös och generad när jag skulle handla så jag betalade bara 99 kr för allt. Först tänkte jag inte på det, för det enda jag köpt var frukt och sen en film ( på maxi) men sen när jag kom ut till bilen kom jag att tänka på att jag hade typ 3 KASSAR frukt och det måste gått på en 300 kr eller nått egentligen, så jag kollade på kvittot och jag hade betalat 11 ÖRE för all frukt och 99 kr för filmen...men jag gick inte heller tillbaka och så nått. Än idag skäms jag inte ;)

Anonymous said...

Måntroo den däringa potentkakan-kan de va nåt för mej???
Gubben