Saturday, June 12, 2010

Sorgmodig vecka

Det känns lite jobbigt just nu.I onsdags hade vi avslutning på skolan och det var kanske sista gången jag fick se mina elever. Jag blev dessutom avtackad i personalrummet och fick en stor bukett blommor och mitt arbetslag bjöd på fika och jag fick en fin flaska mousserande rosévin av dem. Efter avslutningen gick ett par av oss kollegor ut på puben och som alltid hade jag väldigt roligt. Jag kommer verkligen sakna dem jättemycket.

Igår var jag på anställningsintervju men jag känner mig vankelmodig. De arbetar på ett väldigt annorlunda mot vad jag är van vid så jag kände inte riktigt att det klickade. Å andra sidan har jag inte fått några andra erbjudanden. Och kanske lider jag mest av separationsångest från ungdomarna och kollegorna jag lärt känna. Hursomhelst känner jag mig lite svårmodig just nu.

No comments: