Wednesday, June 16, 2010

SOMMARLOV!

Igår arbetade jag allra sista dagen för terminen. Det var en skum dag.Hela dagen kändes lite som när man slutade nian (förutom att jag ägnade en stor del av dagen åt att städa ämnesinstituitionen lite halvhjärtat). Man väntar på att få komma därifrån men samtidigt känns det jobbigt att allt ska ta slut. Vid tre kramade jag om kollegorna och åkte hem. Det kändes lite jobbigt men som Ewelyn Waugh en gång skrev: "Förändring är det enda tecknet på att vi lever".

Först ut bland förändringarna som nu ska ske är att jag ska börja läsa böcker igen. Det har varit lite torftigt på den fronten, om man inte räknar med den bok jag läser högt med sambon på kvällen. Jag har ett helt batteri med av mig olästa böcker som jag fyndat på Myrorna för säkert ett halvår sedan. Sedan har jag en bok på engelska som jag aldrig riktigt kommit in i förrän nu som jag vill läsa ut. Dessutom hade jag ett inspirerande samtal om böcker med min lillasyster häromdagen som fick mig att inse att jag faktiskt längtar efter att läsa och då kommer ju sommarlovet väldigt lägligt...

No comments: