Wednesday, June 16, 2010

Återvinning

Jag avtackades ju med en mycket stilig blombukett. Tyvärr var den inte fullt så stilig ett par dagar senare eftersom den inte fått riktigt den behandling som sig borde. (Den fick stå, utan att snittats, i en hink med lite vatten på jobbet eftersom jag inte ville ha en blombukett under armen när jag gick på krogen med kollegorna efter jobbet).Några av blomstren var dock fortfarande fina i förrgår när jag skulle slänga buketten och då kom samlargenen fram i mig. Man kan ju inte slänga bort fina blommor hursomhelst!

Istället räddades de finaste blommorna ut buketten, beskars och fick nya vaser och placerads ut i lägenheten. Så nu möts jag av lijedoft i hallen, njuter av ett vitt stilleben i vardagsrumemt och har en rosa gerbera som lyser upp det annars så hopplösa arbetsrumsfönstret där brädan är för smal för en normal blomkruka. Jag är mycket nöjd!

No comments: