Saturday, January 05, 2008

Uppdatering

Om ni nu har råkat titta in här den senaste tiden så tror ni kanske att vi har svultit ihjäl vid det här laget. Inläggsfrekvensen har ju så att säga lyst med sin frånvaro. Så är dock inte fallet, vi har ätit men inget har skrivits här eftersom det var först igår som vi åter fick kontakt med nätet. Den första mat som lagades på spisen var förresten de bruna bönor jag traditionsenligt lagar åt far till jul så vi har faktiskt varit igång ett tag. Annars är det min mamma som står för julmatslagandet eftersom det är där vi brukar fira jul. Min specialitet har annars varit julbak och julgodis, mest för att det är så kul att göra (och gott att äta...) men i år blev det flyttkartonger och packning för hela slanten. Fast vi köpte faktiskt, enligt sambons önskemål, en skinka som vi griljerade när vi kom hem så lite julmat har vi ju åstadkommit i det nya hemmet. Nu börjar det dock kännas att det är dags för en lättare diet, mer grönsaker och mindre fett och salt verkar hela min kropp skrika för tillfället så i förgår gjorde jag en utflykt till närmsta välsorterade livsmedelsbutik och fyllde varukorgen med fräscha grönsaker och friska thailändska kryddor: citrongräs, chili och ingefära. Nu ska det bli fräscha soppor med asiatisk touch, tänker jag mig.













Några förevigade godsaker från julen. Den observante lägger kanske märke till min kameras uppenbara problem med tideräkningen....

No comments: