Wednesday, August 31, 2011

Tips för hemmapysslare


Terminsstart har tydligen blivit liktydigt med förkylning för mig. Ligger hemma i soffan och hostar och snorar för närvarande och försöker att inte stressa upp mig över att min planering kommer att ha kraschat redan innan jag ens har hunnit delat ut den till mina elever. Samtidigt är det ganska skönt att vara lite krasslig. Det är i alla fall en god anledning till att ligga still på soffan och titta på film. I förrgår blev det Truffauts "De 400 slagen". Igår surfade jag runt på alla bloggar som finns, typ. Idag får vi se.

Jag passade också på att läsa alla mina mail från BHG, Better Homes & Gardens som jag prenumererar på. Jag vill gärna slå ett slag för BHG om ni inte redan känner till dem. Helt gratis kan man prenumerera och få tips om inredning, pysselidéer och recept. Passar mig alltså!

Idag läste jag t.ex. om pyssel du kan göra av saker du redan har hemma, hur du inreder med varma färger och recept som lagas på mindre än 30 minuter. Särskilt de senare gjorde mig glad eftersom där fanns med ett recept på sobanudelsoppa. Jag köpte nämligen just sobanudlar i helgen när jag var med en kompis på Kina Li (kinaaffären jag tjatat om tidigare). Sitter ni på några sobanudelrecept så får ni gärna dela med er!



















Bilderna är lånade från www.bhg.com


No comments: