Tuesday, August 09, 2011

Dagens fynd

Åkte på liten utflykt till en för mig alldeles ny second hand affär och fyndade dessa två gardiner. Jag fick JÄTTEMYCKET tyg för pengarna. Två gardinpar som var 140 cm breda och nästan två meter långa -för 90 kr! Sånt kan man ju leva på i flera dagar. Antagligen orkade inte de högre makterna med att se på ledsamma uppsyn. (Jag var sur som ättika hela morgonen och satt och surade över att det är så bökigt med rullgardiner).

Tänker att de blå nog ska få flytta in i sovrumemt och ersätta AnnaO överkastet som hänger bakom sängen. Det är dock i smalaste laget så jag funderar på om jag ska sy ihop två längder eller om jag helt enkelt får lov att ha lite mer vägg på sidorna än vad vi har nu och hur det månne påverka tapeten. Vad vore livet utan dessa i-landsspörsmål liksom?

2 comments:

Metronyx said...

I-lands problem eller inte, det är alltid bra att ta bort störande moment. Även om man inte är Feng Shui slav så tror jag på fullaste allvar att ens energi stjäls om man dag ut - dag in måste titta på något man ogillar. Kan man ta bort störande moment är man snäll mot både sitt undermedvetna och medvetna jag : )

Fridolin said...

Det tror jag med. Men sen tror jag att störningsmomenten kan vara lite överföringsobjekt också. Jag irriterar mig ju alltid mer på småsaker dagar när man inte mår så bra t.ex.