Tuesday, May 28, 2013

Littlephant

Det märks kanske att jag gillar retrostil i nytappning? Förutom Ingela Arrhenius är jag just nu väldigt inne på Littlephants grejer. Designern och illustratören heter Camilla Lundsten och allt - verkligen allt hon tar sig för blir ju snyggt!

Lindex har nyligen börjat sälja babykläder med Littlephant tryck men företaget producerar även babyfiltar, väskor med mera med sina superfina och färgsprakande mönster. Jag har tummat på många plagg till Pyret där men de stora gummitrycken avskräcker mig lite. Känns inte så bra med en massa plast mot bäbiskroppen men de här byxorna påminner ju om en påse godis!

























Dessutom har Lundsten gjort den fina "mina- första-år"-boken "Äntligen jag" som ser väldigt rolig ut. Den verkar innehålla allt det en sån bok normalt gör men sen lite andra roliga listor också.


No comments: