Tuesday, May 28, 2013

Pastelliga Paris Prints

Verkar ju ha utvecklat någon slags shoppinghysteri i samband med mammaledigheten eller så är det allt babyfixande som har dämt upp ett undertryckt shoppingbehov, eller så har jag helt enkelt för mycket tid till att hitta prylar just nu. Varje dag tycker jag att jag snubblar över fina saker på nätet (för till stan orkar jag inte ta mig speciellt ofta) som göra att det kliar i måste-ha-nerven.



Till exempel vimlar det ju av fina prints som man lätt skulle kunna tänka sig att klicka hem. Jag har visat Ingela Arrhenius fina "Honey Comb Parade" tidigare men hennes affischer går inte av för hackor heller. Jag är väldigt svag för hennes retroinspirerade och färgglada stil. Senaste upptäckten är hennes kort/posters där Parismotiv fått invånare från fantasivärlden. Genialt. Vem kan motstå en val i Seine? inte jag i alla fall.



















Liksom den här fransmannen får det att bubbla i magen. När Pyret får ett eget rum måste den nästan få en egen plats där, gärna vid sidan av den här affischen som heter"Animal Party".



















Bilder lånade från underbara Mokkasins webshop.

No comments: