Monday, May 27, 2013

Inköp till BB-väskan och så lite lull-lull till köket

Vi spenderade helgen på landet. Egentligen hade vi tänkt åka ut redan på fredag kväll men av olika orsaker (framförallt för att jag kände mig trött och olustig) stannade vi hemma istället och det var ju bra eftersom sambon föreslog en enkel picknick som senare livade upp mig.

På lördagen bar det dock iväg ut. Med babyskyddet och i stort sett färdigpackad BB-väska i bagaget utifall att. På vägen ut stannade vi till i Södertälje på Ica Maxi eftersom jag hade fått nys om att de sålde babyfiltar i ekologisk bomull hyfsat billigt och dessutom kanske skulle kunna ha några billiga mjukisbyxor att ta med till BB liksom innetofflor som lär ska vara bra att ha att loffa runt i på förlossningen.

Mjukisbyxor fanns men de var så sjukt fula att jag tänkte att de inte skulle göra någon större skillnad mot att gå klädd i tajts med BB-binda inunder. Det blev alltså inga sweatpants men väl ett par långa och magtäckande linnen för en billig peng, ett par innetofflor à 129 kr och en babyfilt.

Nu var det väl en sanning med modifikation att Ica sålde babyfiltar i plural. Det fanns en sort att välja på och den var rosa med fiskar. Jag har sett en annan finfin en med elefanter på diverse bloggar men den fanns ju naturligtvis inte. Vi slog till på den rosa ändå. Om nu Pyret skulle vara en pojke så håller ju filten honom varm oavsett färg men den kändes lite tjejig och rosa är inte den färg jag egentligen skulle välja ens till en tjejbebis men nu finns i alla fall en filt i BB-väskan också.

Däremot är jag väldigt svag för milda pasteller, det är jag alltid till våren och sommaren så när jag hittade de här diskborstarna fick de åka med av bara farten. Fina som snus till sommarköket!

No comments: