Tuesday, May 07, 2013

Mer ordnat inför Pyrets ankomst

Nu börjar saker och ting falla på plats mer och mer. Förra torsdagen åkte sambon och hans pappa och plockade upp en Brio Go i fint skick som vi hittade på Blocket så nu är barnvagnen äntligen kirrad. Med vagnen från 2010 följde även en röd sittdel, regnskydd och skötväska och vi känner oss väldigt nöjda. Jag hoppas vi är det när vi väl börjar köra med den också.


I helgen var vi också och hämtade en sänggavel med förvaring som även den spanats in på Blocket. Vi känner oss väldigt nöjda. Förutom att den skyddar väggen har den flera praktiska hyllor och jag tror att det kommer bli väldigt bra. Nu är det dock chockartat vitt i sovrummet så nu funderar jag som bäst på hur vi kan trolla in mer färg i rummet.


Apropå färg är det ju förfärligt svårt att hålla sig från att köpa en massa fina barnkläder. Det här går egentligen emot allt förnuft och miljötänk som jag normalt förespråkar men jag kunde bara inte motstå de här fina dressarna och det är roligt att köpa något nytt till den lilla pluttsparkaren också.  Hittills har jag satsat på blått och rött för det funkar fint till både pojkar och flickor tycker jag (och så har vi fått en hel del vitt, beige och grönt)  men det är ju otroligt vad könsuppdelat det är på barnavdelningarna. En rosa avdelning med blommor och volang och en med blått och bilar är inte ovanligt. Tänk att det ska vara så svårt med unisexkläder för små barn!


Förresten måste jag visa ett till inköp som inte heller har någon förnuftig grund men som jag kände att jag skulle ha svårt att leva utan - en förvaringsbox i form av en uggla från Skiphop. Egentligen var den knasigt dyr också med tanke på vad tillverkningskostnaden måste vara för den men jag blev helt såld. Dessutom var svärmor mycket bestämd över att hon skulle betala när vi väl kom till kassan. Det kändes ju sådär eftersom jag plockat på mig babylakan, en plyschfilt från Geggamoja och den här ugglan men det var ju snällt. Det gjorde att jag hade råd att köpa en röd sovpåse från Färg och Form i mönstret "Moln". (Ni skymtar ärmen längst uppe till höger på bilen. )


3 comments:

Jessica said...

Åh, lilla pyret. När är det dags?(har glömt, men jag vet att jag redan frågat).
Nu vet jag inte om du är någorlunda höggravid och sen som nybliven mamma kanske man inte hinner/orkar/prioriterar, men ett förslag är att ni pimpar hyllans olika fack med tapeter/tyg/målar/ eller använder bordstabletter och dubbelhäftande tejp(så ni kan byta ut dem när/om ni tröttnar)
Annars funkar ju lite färgexploderande detaljer på hyllan, lakan och kuddar till sängen. Mysigt att boa!

Fridolin said...

Pyret är beräknat till 30 maj och jag går på mammaledighet den 20e så någon hyllpimpning blir det nog inte men kanske lite fina textilier och någon fin tavla till väggen. Jag är ju väldigt förtjust i Ingela Arrhenius postrar t.ex. så en sån skulle gärna få flytta in.

Fridolin said...
This comment has been removed by the author.