Wednesday, May 22, 2013

Vackraste årstiden

I fredags arbetade jag min sista dag - i alla fall i teorin. Jag hade så mycket pappersarbete som jag inte hade hunnit med så jag satt en stor del av helgen och fixade med bedömning och betyg men nu har jag mailat information och registrerat det väsentliga tror jag. Ur jobbsynpunkt är kanske detta inte bästa tiden att gå på mammaledighet, precis inför betygssättningen menar jag men annars är den ju alldeles fantastisk. 

Den här tiden på året är verkligen ljuvlig. Särskilt när värmen slår till och allt går i blom. Samtidigt går det ju fasansfullt fort! Bilden på det vackra körsbärsträdet nere på gården togs för mindre än en vecka och blommen är redan borta. Och den näpna vårgrönskan börjar redan övergå i frodigt grönt. Häggens blommor som spridit väldoft bland betongblocken  har börjat falna och syrenbuskarna utanför knuten har börjat gå i blom och snart, alldeles snart kommer vi att vara tre i familjen. Galet!



















Under tiden vilar vi upp oss här hemma och på landet. Till exempel genom att mumsa jordgubbar (ja, jag vet - helt fel egentligen de är troligen besprutade och transporterade från Spanien men de ger mycket sommarkänsla trots allt) och svänga ihop goda sallader till grillkarréerna sambon och hans vän brassade på grillen.


No comments: