Wednesday, February 06, 2008

När mannen i huset får bestämma...

blir det korv med mos. Som jag tidigare nämnt är jag ingen korvfriare men det är något sympatiskt ändå med korv. Till skillnad från de flesta andra som tycker att det är läskigt att man mal ned det mesta i korv, tycker jag att det finns en fin tanke i det här med att ta vara på allt. Att vara resurssnål. Sedan finns ju avigsidan att det verkar ha blivit fritt fram att blanda ned det mesta i korven -potatisflingor, smakförstärkare, konsistensgivare osv. Det är inte lika kul. Men om man hittar en vettig korv och äter den till hemlagat potatismos, kanske med lite ättiksgurka vid sidan så är det en finfin middag som smakar barndom tycker jag. Sedan påminner varmkorv mig alltid om bondauktioner, och då menar jag den där riktigt långdragna skitsega sorten som pappa alltid ville gå på när man var liten för att fynda någon harv eller så. Auktionerna var roliga ungefär första timmen sedan överlevde man tristessen tack vare varmkorvsgubben och så de där goda kokosbullarna man kunde köpa i förpackning om 20...

No comments: