Saturday, January 26, 2013

Mer frukost

Nu är mango i säsong tydligen för i vår närmsta affär har de sålt 2 mango för 10 spänn de senaste veckorna. Jag köper och lägger den i allt från nudelsallad, fruktsallad till smoothie. I morse gjorde jag en kanongod och len smoothie på både fryst och färsk mango. Den frysta kyler bra och funkar som isbitar. Jag vill ha min smoothie kall. För att göra den lite nyttigare tog jag i ca 0,5 dl fiberhavregryn också men det går förstås lika bra utan om man inte gillar havresmaken. Tyvärr var jag så morgontrött och frukostsugen att jag inte hade en tanke på att fota men det blev en vacker, ljust pastellgul dryck som i alla fall piggade upp mig.

Update : Vi gjorde en favorit i repris så här såg det ut

Mangosmoothie 2 portioner
ca 1 dl frusen manngo i bitar
1 färsk, riktigt mogen mango, skalad och skuren i bitar
ca 0,5 dl fiberhavregryn
ca 0,5 dl frukost juice
(jag körde någon äpple,apelsin, passionsfrukt från bravo men vilken juice som helst eller pressad apelsin borde funka)

Lägg allt ihop i en mixerbägare och kör ihop alltsammans till en slät och fin smoothie med en mixerstav. Slå upp i ett glas och sätt i ett fint sugrör så känns morgonen genast lite roligare. 

No comments: