Friday, April 05, 2013

Köksfejning















Vi åkte bort över påsk men innan vi åkte städade vi av lägenheten ordentligt och gjorde lite vårfint. Det blev inga påskblommor i år och inte heller något ris men jag passade på att putsa fönstren och hänga upp nya gardiner i köket (eller i ärlighetens namn satte jag upp gardinerna direkt när de var nysydda för att se hur det blev men det var först nu jag hade tid att stryka dem ordentligt.)

I kökshyllan står det en låda med porslin som jag började packa ned när vi fick Swedish Grace-delarna. Jag vill inte slänga dessa tallrikar men har heller inte plats i skåpen för dem så medan jag väntar på det där lilla torpet på landet där mina tallrikar kan få komma till heders igen.

Hursomhelst var lådan jag packade ned tallrikarna i inte särskilt vacker men har man ont av plats får man utnyttja varje gnutta utrymme som finns, alltså stod den i köket. Så jag fick en idé, om lådeländet ändå ska stå där och ta plats kan det ju få vara lite fint också. Jag klädde om det med kitschigt blomsterpapper från Clas Ohlsson och genast blev köket lite piggare.






No comments: