Saturday, April 06, 2013

Budgetkonst

Jag gillar inredning men jag är inte en sån som går igång på stor arkitektur och dyr design. Det ska helst vara billigt och lätt att fixa själv. Är du likadan? Då kanske det här är något för dig?

Washitejp verkar ha tagit västvärlden med storm och har ju figurerat i snart sagt varenda hörn av  bloggosfären. Nu har även jag fastnat i papperstejpen. Den är förvisso rätt så dyr men den är snygg och det roligaste av allt är att man kan tejpa på väggen utan att det blir märken.

När jag var på Myrorna senast köpte jag mig en bok med vackra blomsterbilder. Egentligen var jag på jakt efter någon slags gammal blomsterflora men hittade istället för 40 pix en åttiotalsutgåva av Jean-Jacques Rousseaus "Brev om blommorna" som innehöll vackra illustrationer av just blommor.

Det ska erkännas att jag tyckte att det kändes lite som helgerån att skära ut sidor ur boken men när jag tänkte på att jag betalat ca 15 kr/st för blomsterbilder (som jag är rätt säker på kom ur en gammal blomsterbok) i en pappersbutik i Göteborg för några år sen  så kändes det lite bättre. Jag har bara tagit ut fyra bilder än så länge men har ju många fler att välja av och att byta med. De som fick komma upp nu kändes passande våriga: krokus, pingstlilja och tusensköna.

Ritsch ur boken bara och sedan upp med dem på väggen med hjälp av rosa och blå, mönstrad washitejp. Lätt som en plätt och fint om du frågar mig!


No comments: