Saturday, March 16, 2013

Barbamamman

Det är lite smått fantastiskt att en annan liten människa simmar inuti mig. Ibland kommer jag på mig med att lyckligt sitta och fånle för mig själv när jag känner hur någon tassar och bökar runt därinne.

Vid gårdagens morgonmöte hade jag lite svårt att koncentrera mig för det var mycket roligare att titta på hur magen åkte upp och ner när plutten gjorde morgongymnastik än att lösa vikarieproblem. Det är så roligt att det till och med är kul att se ut som Barbamamman.


Ska skaffa blomkrans också vid tillfälle...

3 comments:

Jessica said...

Åh va fin du är!!!

Häftigt med en bebbe i magen. Kanske blir en simmerska eller balettdansör.

Erica AKA Tomtens Dotter said...

Det finns definitivt en viss likhet mellan er :-)
Med blomsterkrans på huvudet så blir det svårt att skilja er åt.

Hur långt har du och magen kvar nu? Och hur går det med att säga stopp?

Ta hand om dig tjejen!

Kram

Fridolin said...

Tack tjejer !

Bebben är beräknad till 30 maj. Känns helt overkligt snart och jag försöker att inte tänka allt för mycket på själva leveransen eftersom jag är lite neurotiskt lagd och inte behöver skrämma upp mig själv mer än nödvändigt...:) Men kul och spännande. Sjukt mycket att fixa innan den ( vi har inte tagit reda på kön) är här bara. Barnvagn, skötbord, babyskydd och gud vet allt.

Det går väl sådär med att säga stopp i ärlighetens namn. Jag försöker motarbeta mitt duktig-flicka-syndrom så gott jag kan. Men lätt är det inte.