Sunday, September 26, 2010

Ytterligare en second hand tavla

Jag var på shoppingtur med en kompis för några helger sedan och vår vana trogen gick vi en runda i en av Stadsmissionens butiker. Jag ville hitta något kul och billigt att hänga på väggarna i mitt kala klassrum men snubblade istället över en finfin tavla med Katarina kyrka som motiv. Den var så fin att jag ville ha den själv. Den tilltalade mitt hjärta som alltid klappat lite extra för Söder sedan vi bodde där. Tavlan kostade 200:- men det fick det vara värt. Motivet passade in bland de andra svartvita bilderna i rummet och ramen var lite sådär lagom sliten av modell äldre. I like! Tyvärr fixar inte min kompaktkamera av att ta så bra bilder i mörker men ni får en idé om bilden i alla fall.

1 comment:

Jul i Laloland said...

Åh, fiiiin. Passade bra där!
Jag borde också införskaffa lite nya bilder och tavlor till klassrummen