Friday, September 24, 2010

Här flyttar jag gärna in!

Jag har en mapp i datorn där jag samlar inredningsbilder som inspirerar. När jag behöver pigga upp mig brukar jag gå in där och bara bläddra igenom dem. Det gjorde jag nu på morgonen till exempel och gjorde följande notering:
-jag älskar färg!
-jag gillar möbler med patina
-jag är väldigt svag för blommigt/mönstrat
-jag uppskattar ljusslingor, papperslyktor och annat som folk kallar kitsch
-jag gillar den lantliga stilen om den färgsätts
-jag gillar etnoinredning, typ marockanska lyktor, kelimmattor och japanska parasoller
-jag gillar retroinredning

Samtliga bilder i mappen innehåller något eller fler av dessa element, men däremot kan jag nog inte säga att det avspeglas lika väl i mitt eget hem. Det beror väl delvis på att vi är två som bor här( sambon är inte lika döförtjust i idéer om turkosa stolar och sånt) men troligen mest för att jag är en fegis. Här är i alla fall några favoriter från mappen. Jag minns inte exakt var bilderna kommer från men några är i alla fall från Vogue och Sköna hem.



No comments: