Sunday, September 26, 2010

Världens mysbelysning

Sambons mamma frågade om vi inte ville ha den gamla jordgloben som stod uppe på vinden och som stått i sambons pojkrum när han var liten. Vi svarade blixtsnabbt och samtidigt:

-Nej, jag vill inte ha någon gammal skit! (sambon)
-Klart vi vill. De är ju superfina! (jag)
Efter lite övertalning gick sambon trots allt med på att baxa hem klenoden. Jag flyttade runt den lite i alla två rummen och kom fram till att den gjorde sig bäst på byrån i sovrummet. Nu står globen där och sprider sitt milda, varma sken. Visst blev det fint?

2 comments:

Jul i Laloland said...

WUNDERBAR!!!

Hur kan man itne vilja ha en liksom???
Jag ångrar lite att jag gav bort min mammas gamla till en kompis i 25-års present...men men. Hur som skitmysigt!

Fridolin said...

Javisst är den! Det är lite roligt också för det blir väldigt tydligt hur världskartan har förändrats. Här finns både Sovjet och Jugoslavien.