Thursday, July 15, 2010

Sommarläsning














Igår var jag en sväng intill stan för att ta en titt på sommarrean men jag tröttnade rätt snabbt på klädaffärerna och hamnade på Akademibokhandeln istället. Jag botaniserade länge och väl (de har bra luftkonditionering förresten) och gick förstås glatt på deras köp 4 betala för 3 erbjudande.

Det blev Stalins kossor av Sofi Oksanen som en kollega rekommenderade, Desirada av Maryse Condé, vars böcker jag brukar gilla med sin mix av mystik och mustiga beskrivningar av Västindien. Det blev också Vad jag älskade av Siri Hustvedt som hörde till böckerna som personalen rekommenderade och så en deckare Vargtimmen av Denise Mina som jag inte alls hade hört talas om innan samma kollega som tipsade om Oksanen nämnde henne. Jag hoppas alltså på att ha lite bra läsning framför mig nu.Vad läser ni i sommar? Vilka böcker får man inte missa?

3 comments:

Anonymous said...

Har minst två(kanske tre)böcker av Denise Mina. De kan du få behålla om du gillar dem. Tror dock att första delen saknas. Ha det bskönt med läsandet. Kram/M

Lotta said...

Vad jag älskade är fantastiskt bra, bra val där! En annan väldigt bra bok som nyligen kommit i pocket är Curtis Sittenfelds Presidentens hustru.

Fridolin said...

Tack för tipset. Får ta och leta efter Presidentens hustru när jag betat mig genom dessa. Sträckläste Oksanens bok. Mycket bra!