Tuesday, July 13, 2010

Idag känns det bättre...














Idag blåser friska sommarvindar utanför fönstret och det känns lättare att andas i allmänhet och då måste jag ju ändå medge att sommaren rätt härlig. Jag menar det är svårt att äta yoghurt med jordgubbar till frukost ute på balkongen i december. Dessutom känns sommarläsning alltid lite bättre än att läsa böcker på vintern. jag har just avverkat en deckare (eller nåt') av Donna Leon som jag köpte på Myrorna för längesedan. Nu ska jag ge mig på Tove Janssons Sommarboken.

Appropå Tove Jansson måste jag ju också visa "tavlan" jag köpte när mamma var här. Vi gick in i en liten butik på Kungsgatan som hade massor av roliga prylar. Jag föll egentligen för en bricka med motiv från Mumindalen men då jag inte riktigt gillade priset (närmare 300) för en bricka i papp nöjde jag mig med det här fina trycket. Känns bättre att pryda väggarna med Snorkfröken än att spilla kaffe över henne.

No comments: